Eerste dagen in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Wout Jansen - WaarBenJij.nu Eerste dagen in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Wout Jansen - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Wout

02 Februari 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Alweer de vierde dag in San Francisco, time files when you're having fun! En dat heb ik zeker, wat een heerlijke stad is dit! Hierbij een verslag van wat ik zoal heb beleefd de eerst paar dagen hier.

Woensdagavond was ik pas rond 22 uur in het hostel, dankzij het feit dat de vlucht vertraagd was, en vooral dankzij de lange rij bij de douanecontrole. Eenmaal aangekomen bij de douanier vond hij het nodig toch wel even door te vragen, een alleen reizende jongen zonder al te duidelijke reisplannen waren blijkbaar toch wel verdacht. Ook de stempel van de tijd in Oekraïne vond ie maar raar. Na alles uitgelegd te hebben mocht ik dan toch doorlopen: ik was in Amerika!

Vanaf het vliegveld de subway gepakt naar downtown San Francisco, en vanuit hier verder gelopen naar het hostel, wat ongeveer een half uurtje lopen is. (Bepakt en bezakt met grote rugzak 3 kwartier) Zo wel een mooie eerste indruk gekregen van de stad, wat mooi! En erg lekker weer ook, om 9 uur 's avonds nog zo'n 14 graden. Daar kan ik wel aan wennen! Aangekomen bij het hostel ingecheckt en niet eens de moeite genomen om het bed op te maken, maar m'n slaapzak gepakt, die op bed gegooid en gelijk gaan slapen. Het hostel ligt overigens in Fort Mason, een voormalige legerbasis aan de San Francisco Bay. Hierdoor heb je een schitterend uitzicht op zowel de Golden Gate Bridge als Alcatraz.

Donderdag ben ik de hele stad dan voor het eerst gaan verkennen, en de eerste indruk van de avond ervoor werd zeker bevestigd. Heb zo ongeveer de hele stad te voet verkend: 's ochtends via Palace of Fine Arts het Presidio doorgelopen. Dit is een oude legerbasis met groot bos/park erachter. Erg lekker om doorheen te lopen, met midden in het bos een grote heuvel van waaruit je mooi uitzicht hebt over de hele stad. Vervolgens vanuit het Presidio naar het Golden Gate Park gelopen. Wat is dat enorm groot! Heb er een hele tijd doorheen gestruind en nog niet eens een kwart gezien. Wel erg leuk, en ook op donderdagmiddag gezellig druk, en vooral veel mensen aan het hardlopen. Sowieso sportieve mensen hier, overál zie je mensen hardlopen! 'S middags wat gegeten aan Haight Street, een erg leuke straat in Haight Ashbury, sowieso een gezellige wijk. Hierna doorgelopen naar downtown. Opzich ook een mooi stuk van de stad met veel hoge gebouwen, maar wel erg druk. Dit is eigenlijk de enige plek in de stad waar het echt druk aanvoelt, de rest is vooral erg relaxt, en dat bevalt me toch beter. Vanuit downtown doorgelopen naar Fishermans Wharf, en natuurlijk hier de zeeleeuwen bekeken. Grappig om te zien, maar wat een stank! Hierna even rondgelopen over de rest van Pier 39, en vervolgens naar Telegraph Hill gegaan. Helaas was de Coit Tower gesloten, maar ook vanaf de heuvel zelf heb je goed uitzicht over de stad. Ondertussen voelde ik m'n benen al niet meer, die zijn blijkbaar niet zo gewend aan een hele dag lopen in combinatie met de vele steile heuvels in de stad. Het was ondertussen ook al tegen het einde van de middag, dus heb ik even wat gegeten en ben ik terug gegaan naar het hostel. 's Avonds hier gebleven, er is hier een 'huiskamer' met relaxte banken en een haardvuur. Goed vertoeven dus, en na een tijdje begon ik zelfs m'n benen al weer te voelen. Er zijn veel verschillende mensen in het hostel, van families met kinderen tot jongeren en senioren, en zowel reizigers als mensen die er voor hun werk zijn. Al met al een erg gezellige mix!

Vrijdagochtend deden m'n benen het weer aardig, dus besloten om naar Castro en Mission te lopen, twee wijken die naar wat ik hoorde erg leuk schenen te zijn en ik nog niet geweest was. De verhalen die ik er over hoorde bleken inderdaad te kloppen, allebei gezellige wijken met leuke straten en mooie gebouwen. Enigszins verdwaald kwam ik uit bij Buena Vista Park, een bos op een heuvel midden in de stad. Hier naar de top gelopen en een tijdje lekker gezeten op een bankje uitkijkend over de stad. Zo was de middag al weer snel voorbij en ben ik weer richting het hostel teruggelopen. Hier een tijdje in de huiskamer gezeten, en 's avonds richting Fishermans Wharf gelopen om even wat te eten. Na het eten liep ik langs een bar met live muziek. Dit klonk erg gezellig en dus ben ik er even binnen gaan zitten. Muziekje, biertje, veel meer heb ik niet nodig, was goed vermaak zo! Na afloop van het optreden aan de praat geraakt met de zanger, die me uitnodigde om mee te gaan naar een andere kroeg waar een vriend van hem aan het spelen was. Klonk leuk, dus ging ik mee. Het bleek en gezellige Irish Pub te zijn, waar ik nog een hele tijd heb gezeten. Was een leuke avond zo!

Zaterdagochtend al weer op tijd wakker, met het plan om een fiets te gaan huren. Hiermee ben ik richting de Golden Gate Bridge gefietst, en deze vervolgens overgestoken richting het eerste plaatsje aan de andere kant van de brug, Sausalito. Een klein stadje aan het water met een gezellige boulevard, waar ik even koffie heb zitten drinken. Nog een tijdje rondgelopen over de boulevard, en vervolgens weer terug gefietst richting SF. Flinke heuvels trouwens tussen de twee steden, was een flinke klim op zo'n huurfietsje! Het voordeel van klimmen is wel dat je op een gegeven moment ook weer naar beneden moet, wel zo lekker.
Terug in San Francisco doorgefietst naar Land's End, een natuurgebied aan de Pacific Ocean met mooi uitzicht over de Golden Gate Bridge en de oceaan. Hier de fiets even aan de kant gezet en lekker stukje door het bos gelopen. Na de wandeling de fiets weer opgepakt en door Golden Gate Park naar de wijk Haight Ashbury gefietst. Hier zit de grootste independent music store ter wereld, en 's middags zou er een gratis optreden van een lokale band plaats vinden. Door de winkel heen gestruind en het optreden bekeken, was erg goed! Odertussen was het al aan het eind van de middag, en ik was 's ochtends vroeg weg, dus ben ik terug gefietst en heb ik de fiets weer ingeleverd. Nog even pizza gegeten op Fishermans Wharf en daarna terug gegaan naar het hostel. 's Avonds niet meer weg geweest, maar lekker in het hostel gebleven.

Vanavond is al mijn laatste avond in SF, morgen vertrek ik hier. Daarom vanochtend plannen maken voor de volgende dagen: uitzoeken waar ik hierna naartoe wil en hoe ik daar ga komen. Het is toch slecht weer vandaag dus blijf ik vanochtend mooi in het hostel. Vanmiddag wel de stad in, het is namelijk Super Bowl Sunday! Hoewel ik geen enkel verstand heb van American Football wil ik dit toch wel even zien, schijnt een spektakel te zijn! Vanmiddag dus maar even een bar opzoeken in de stad en daar de wedstrijd kijken, zal vast leuk zijn!

Tot zover mijn eerste belevenissen in Amerika, ik hou jullie op de hoogte!
Ik zal trouwens proberen een paar foto's te uploaden, om jullie ook een beeld te geven van alle verhalen!



  • 02 Februari 2014 - 21:33

    Cobi Hooijmaijers:

    op naar sacramento!
    we wachten op volgende verhalen. Fijn dat je het goed hebt. X

  • 02 Februari 2014 - 22:28

    Diender:

    Woody het doet me goed te lezen dat alles naar wens verloopt. Tot het volgende verhaal en we appen wel een keer.

    Have fun! En hup broncos

  • 04 Februari 2014 - 16:25

    Petra:

    Ha Wout,
    Mooi gedetailleerd verhaal. San Francisco klinkt geweldig!
    Veel plezier onderweg.

  • 05 Februari 2014 - 18:23

    Roell:

    heeeee wout!
    ik ben heeeeeel erg benieuwd naar je foto's.
    RT Mart, fijn dat alles naar wens verloopt!
    succes en veel plezier met het reizen!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wout

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 3930

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 15 April 2014

Wout in Amerika

Landen bezocht: