Superbowl, Into The Wild en terug naar de basis - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Wout Jansen - WaarBenJij.nu Superbowl, Into The Wild en terug naar de basis - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Wout Jansen - WaarBenJij.nu

Superbowl, Into The Wild en terug naar de basis

Blijf op de hoogte en volg Wout

05 Februari 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Alweer woensdag, en dat betekent dat ik nu precies een week in Amerika zit. Hierbij een verslag van de laatste dagen.

Zondag zoals gepland in mijn vorige verhaal, de Super Bowl wedstrijd gekeken. Vanuit het hostel de tip gekregen om er vroeg heen gaan omdat ook de pre-game show de moeite waard was. Rond 14.30 een kroeg binnengestapt, wat betekende dat ik ook een prima zitplek had om de wedstrijd goed te bekijken. Had nog nooit een American Football-wedstrijd gezien, dus had me van te voren al een klein beetje ingelezen in de basisregels. Gelukkig kwam er naast me een groepje Amerikaanse jongeren zitten, die me de rest tijdens de wedstrijd uit konden leggen. Dit was niet alleen erg handig maar ook erg gezellig! De nodige biertjes werden geconsumeerd. Amerikaans bier is trouwens niet te drinken, gelukkig schenken ze in bijna elke kroeg wel Stella Artois van de tap, waar ik me wel mee kan redden. Over de wedstrijd zelf kan ik weinig meer vertellen dan dat de Seattle Seahawks blijkbaar terecht hebben gewonnen, zo bleek uit de reacties in de hele kroeg. Na de wedstrijd nog even gezellig blijven hangen, en zo was mijn (voorlopig, zal later blijken) laatste avond in San Francisco voorbij.

Maandag weggetrokken uit de grote stad, het noorden in. Ik heb niet voor niets een tent, bedje en slaapzak meegenomen, dus heb ik besloten om de bergen in te trekken en te gaan kamperen. Met de bus kon ik komen bij een camping in de buurt van Mount Tamalpais, vlakbij de Muir Woods. Een heel mooi natuurgebied, erg groot ook, en gelukkig dus ook met camping. Er stond trouwens niemand anders op de camping, en ook in het hele gebied was het erg rustig. 48 uur dus helemaal alleen doorgebracht, op een paar toevallige voorbijgangers na. Dit was echt heel gaaf om te doen! Lekker rustig, genieten van het wandelen door de natuur. Heel veel mooie natuur gezien, zowel bossen, heides, de oceaan als dieren. In het gebied komen ook poema's en ratelslangen voor, maar deze niet tegengekomen. Of daar het woord 'helaas' of 'gelukkig' voor moet, daar ben ik nog niet helemaal over uit!

Nu is het woensdagmiddag, en ben ik weer terug in de grote stad. Besloten om voor een nachtje terug te keren naar mijn 'thuisbasis' in San Francisco, het hostel waar ik de eerste week ook verbleef. Ik ga hier vooral even opladen, zowel mezelf als telefoon & ipad. Was toch wel erg vermoeiend, zoveel wandelen door de bergen! Daarnaast kan ik vanaf hier het beste bepalen waar ik morgen heen wil gaan, omdat je vanuit San Francisco eigenlijk alle kanten uit kunt. Waar ik hierna heen ga horen jullie vanzelf!

Het is trouwens niet gelukt de foto's hier te uploaden, op de een of andere manier krijg ik dat niet werkend. Ik zal een deel dan ook op Facebook plaatsen zodat jullie toch een beeld kunnen krijgen!

Verder wil ik jullie bedanken voor alle leuke en lieve reacties en whatsappjes. Word ik blij van!

Groetjes

  • 05 Februari 2014 - 23:51

    Diender:

    Woody ik denk dat je blij mag zijn dat je die beesten niet tegengekomen bent! Ik ben benieuwd waar je nu heen gaat maar ik Lees t wel! Succes en have fun.

  • 06 Februari 2014 - 13:39

    Robin:

    Woutje ouwe avonturier, klinkt goed allemaal man! Lekker de natuur in en leven, heerlijk man. tot wanneer blijf je in Amerika?

  • 07 Februari 2014 - 20:13

    Cobi:

    Hoi Wout. Nu in de Ardennen. Wel WiFi maar helaas niet op onze telefoons. Jou foto's ook bekeken nu. Groetjes

  • 09 Februari 2014 - 11:16

    Edward:

    Hallo Wout,

    Leuk om je berichten te lezen. Je nichtjes leven mee met je!

    Groet Edward

  • 10 Februari 2014 - 22:13

    Joost, Marjan En Irene:

    Hoi Wout,
    We hoorden van je ouders over je Amerikaanse avontuur. Leuk! Heel veel plezier daar.
    Groetjes,
    Joost, Marjan en Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wout

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 3931

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 15 April 2014

Wout in Amerika

Landen bezocht: