Regen in Sacramento en een lange treinreis - Reisverslag uit Sacramento, Verenigde Staten van Wout Jansen - WaarBenJij.nu Regen in Sacramento en een lange treinreis - Reisverslag uit Sacramento, Verenigde Staten van Wout Jansen - WaarBenJij.nu

Regen in Sacramento en een lange treinreis

Blijf op de hoogte en volg Wout

12 Februari 2014 | Verenigde Staten, Sacramento

Alweer bijna een week geleden sinds het laatste verslag, dus tijd voor een update vanuit Amerika! Vanuit Portland dit keer, want daar ben ik nu beland. Maar ik zal beginnen bij waar ik gebleven was, namelijk in San Francisco, woensdagmiddag.

Ik was zoals gezegd erg moe, en heb dus niet veel meer van de stad gezien. Ben voornamelijk in het hostel gebleven om een beetje op te laden, en te kiezen waar ik de volgende dag heen zou gaan. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie om naar het noorden te gaan, naar Sacramento. Ik hoorde dat dit een leuke stad zou zijn met een oud centrum in western-stijl. Ik was wel benieuwd, dus donderdag zat ik zo'n 2 uur in de bus op weg naar Sacramento. Hier aangekomen bleek al snel dat het klimaat hier iets anders was dan in San Francisco, het regende namelijk behoorlijk veel. Gelukkig toch droog mijn weg naar het hostel kunnen vinden!

Het hostel ligt redelijk centraal in de stad, voor zover je van een echt centrum kunt spreken. Sacramento is veel minder toeristisch, en wordt door Amerikanen dan ook vooral als een werkstad gezien. Het heeft wel enkele hele mooie gebouwen, waar vooral ambtenaren werken. Na aankomst gelijk maar even de stad verkend en wat gegeten. Toen werd het al donker, dus terug gegaan naar het hostel en hier kennis gemaakt met enkele andere gasten. Leuk volk ook hier in het hostel, dus dit was erg gezellig.

Vrijdag en zaterdag veel rondgelopen door het centrum, de parken en het oude gedeelte. Omdat het veel regende zoveel mogelijk dingen binnen opgezocht; zo ben ik vrijdag naar het Crocker Arts Museum geweest. Een museum vol moderne en klassieke kunst, hier heb ik me een aantal uur goed vermaakt. Zaterdag ook een rondleiding gekregen door Zach, een jongen uit Sacramento die ook in het hostel verbleef. Hij kon me veel over de stad vertellen, en hierdoor een beter beeld van de stad gekregen. Was ook weer eens wat anders dan in je eentje door een onbekende stad dwalen! Dit was erg leuk, en daarna nog een paar biertjes gedronken in het hostel. Het was namelijk al mijn laatste avond in Sacramento!

Zondag zoals gezegd naar Portland vertrokken. Ik had hier al een heel verhaal over getypt, maar dat is per ongeluk verloren gegaan. Nu van plan om de stad in te gaan en geen zin om alles opnieuw te typen. De rest van het verhaal komt waarschijnlijk vanavond of morgen!

Groetjes

  • 19 Februari 2014 - 20:37

    Petra:

    Ha Wout,
    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Je komt ook leuke mensen tegen, he? Ik ben benieuwd naar je volgende belevenissen. Have fun!
    Petra

  • 28 Februari 2014 - 12:06

    Oma:

    HOY WOUT
    Marcel heeft me net uitgelegd hoe ik jou berichtjes kan lezen.
    Leuk joh.
    Ik kan nu ook jou en berichtje sturen.
    Dus bij deze.
    Wat een geweldige onderneming zeg.
    Geniet er lekker van.
    Natuirlijk heb ik wel gehoord dat het goed gaat.
    HEEL VEEl GROETJES. OMA therese

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wout

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 3928

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 15 April 2014

Wout in Amerika

Landen bezocht: